انرژی هاب - توسعه دانش انرژی های تجدیدپذیر

جزئیات خبر

سیاست‌های تازه چین درباره تولیدکنندگان خودرو‌های الکتریکی!
1395/06/13 - 12:00
نویسنده: گروه خبر
میانگین:()
بازگشت
سیاست‌های تازه چین درباره تولیدکنندگان خودرو‌های الکتریکی!

 به گزارش انرژی‌هاب، در چین یک واقعیت وجود دارد که هر چینی باهوشی آن را قبول دارد و آن این است که "مقامات سیاست‌گذاری می‌کنند و قشر پایین باید بها بپردازند".

 

اما ترجمه این جمله در زمینه خودرو‌های الکتریکی در چین به این ترتیب است که دولت مرکزی در چین تصمیم گرفته تا هدف‌های جاه‌طلبانه‌ی اقتصادی را مشخص کرده است. در این حین دولت‌های ایالتی و مراکز تصمیم‌گیری این قوانین را به صورتی بی‌نظم و حتی بعضا نوآورانه‌ای به نفع خود تفسیر و اجرا می‌کنند.
 
معمولا ارگان‌های پایین‌تر در تضاد با تصمیمات مرکزی درباره چگونگی اجرای چشم‌اندازها هستند. همه چیز بی‌نظم می‌شود. صنعت خودرو‌های الکتریکی اکنون در این مرحله قرار دارد و همه چیز به هم ریخته است.
 
در ابتدای امسال مقامات چین بعد از آنکه تعداد خودروهای فروخته شده در سال ۲۰۱۵ بیشتر از حد قانونی (۳۰هزار بیش از عدد قانونی) بود یک بازرسی را ترتیب دادن. تولید‌کنندگان خودروهای الکتریکی در بعضی موارد تعدادی ماشین الکتریکی را به مشتریان مجازی ارسال کردند تا بدهی یارانه‌ای ۱۲ هزار دلاری به ازای هر خودرو که دولت برای تولیدکنندگان درنظر گرفته شده را بتوانند تضمین مالی کنند.
 
شرکت‌های نوپا در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی توانستند در دوره‌ای کوتاه با تولیدات خود و حمایت از ایده‌ها و تکنولوژی جدید سود بسیاری برده‌اند. برای نمونه شرکت WM motor که در این ماه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده است.
 
سرمایه‌داران در پکن می‌خواهند چین شماره ۱ در تولید خودروالکتریکی باشند اما الان با سوء‌استفاده شرکت‌های خودروسازی مواجه شدند.
 
این هفته وزیر صنعت و اطلاعات و تکنولوژی یک لایحه اولیه بر روی وبسایت خود گذاشته است و منتظر بازخورد از صاحبان صنایع هستند. این لایحه ۲۸ نکته دارد که به وضوح کار را برای شرکت‌های نوپا بسیار سخت می‌کند تا استاندارد‌های لازم برای تولید را کسب کنند. دولت با این کار تعداد تولیدکنندگان بی کیفیت محدود می‌شوند.
 
آیا موفق خواهند بود؟
 
از وقتی چین برای سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های نوپا خودروالکتریکی یارانه قرار داده است اشتیاق سرمایه‌گذاران بیش از حد تصور بوده است. چین اکنون با بیش از ۶۰۰ هزار فروش خودروی الکتریکی و هایبرید مقام اول را دارد. این تعداد بیش از سه برابر رکورد آمریکا است. این یک خبر خوب است که چین می‌خواهد همین روند پیروزمندانه را ادامه دهد. اما خبر بد این است که چین هم‌اکنون مرکز بیش از ۱۹۰ شرکت تولید خودروی الکتریکی است که مدل‌های انرژی بسیاری را بر اساس گزارش بلومبرگ روانه بازار کرده‌اند. با یک محاسبه ساده ریاضی می‌شود سهم هر شرکت را به ۳۰۰۰ خودرو تخمین زدو بدون مقیاس صنعتی درست هیچ شرکتی نمی‌تواند تولیدی پربازده داشته باشد.
 
به همین دلیل مقامات فکر کردند که محدود کردن گواهی استاندارد و فعالیت می‌تواند راه‌حلی برای افزایش کیفیت و بازدهی باشد. هرچند این سیاست تا حدی شبیه سیاست چین در در دهه ۹۰ است که سه بزرگ و سه کوچک نام داشت. به این معنا که ۶ تولید‌کننده مرکزی و خصوصی با هم به تولید بپردازند. اما این محقق نشد و خوشبختانه بیش از ۲۰۰ تولید‌کننده خودرو دولتی و خصوصی در سطح خوبی رقابت می‌کنند.
به نظر می‌رسد تولید خودرو‌های الکتریکی در چین هم‌چنان افزایش خواهد یافت. در چین تعداد بسیاری از شرکت‌ها از قبیل BYD, Le Eco, NextEV و Karma دارای پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یک نمونه عالی را دارند. اما مسیر پیش‌رو آن‌ها پر از مشکلات و بازدهی‌های پایین، قرارداد‌های جانبی و شرکت‌های غیراعتماد است. اما اقتصاد چین ثابت کرده قشر پایین‌دستی بسیار باهوشی دارد و هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌ها را دست‌کم گرفت. 
 

برچسب ها: انرژی    خودروی‌الکتریکی    محیط‌زیست    انرژی پاک  
به اشتراک گذاری مطلب:
0
0
0
0
send ارسال به دوستان

نظرات کاربران

انتشار یافته: 0     غیر قابل انتشار: 0

درج نظر

* کادرهایی که با علامت (*) مشخص شده اند، درج اطلاعات در آنها ضروری است
* درج HTML مجاز نمی باشد

 

   

 
بازبینی کد امنیتی
 
ارسال نظر
 
Telegram

نظرسنجی

انرژی هاب را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟










ثبت نظر 

عضویت در هفته‌نامه

انرژی هاب در شبکه های اجتماعی

آخرین خبرها

جمعه‌ها ۱۴۶ - تماشا کنید: تایم لپس مراحل ساخت نیروگاه خورشیدی ۳۲ مگاواتی islaSol I
جمعه‌ها ۱۴۵ - تماشا کنید: تولید برق از فضولات حیوانی
فروش تسلا در امارات متحده عربی شروع شد
نقش سیستم تهویه بر اساس تقاضا در مصرف انرژی و کیفیت هوای داخل ساختمان
با شرکت در این آزمون آنلاین اطلاعات انرژی خورشیدی خود را به چالش بکشید
ایوانپاه برای اولین بار به حداکثر تولید انرژی رسید
میکروآلگی، انرژی پاک‌تر و افزایش امنیت غذایی
افتتاح نیروگاه خورشیدی در همدان
جمعه‌ها ۱۴۴ - تماشا کنید: سفری هیجان انگیز به انقلاب انرژی آلمان
تسلا هدف تولیدی خود را با تفاوتی اندک از دست داد و با افت سهام مواجه شد
اجرای طرح زوج و فرد و برچسب آلایندگی در پاریس
شهر پیشین زغال سنگ آلمان؛ پایتخت سبز شهرهای اروپا در سال ۲۰۱۷ + ویدئو
آشنایی با سوخت‌های زیستی؛ معرفی، تاریخچه و روش تهیه (اسلاید)
جمعه‌ها ۱۴۳ - تماشا کنید: آشنایی با خانه غیرفعال در ۹۰ ثانیه
خبر تلخ نشنال جئوگرافیک: نابودی آسبادهای هزارساله ایران نزدیک است + ویدئو

ورود کاربران

فراموشی کلمه عبور؟


 
 
 
بنر تبلیغات
کانال تلگرام
شرکت ها
اپلیکیشن ها
وبسایت ها
فروشگاه
 

 

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی
برای سفارش تبلیغات متنی کلیک کنید

242
سانا
سازمان انرژی های نو ایران

www.suna.org.ir/fa/home
انرژی هاب
توسعه دانش انرژی های تجدیدپذیر

38
 

logo-samandehi